Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2009

poll result

slm...alo..aiii...uit...

so aritu aku da wat poll sal dlm prhubungan sape paling bnyak songeh or wat masalh....
so ramai yg vote pompuan...hoho...tul ka pompuan yg bnyak mslahah hah???reult poll seperti d bwh: :)



same2 la pk ek....coz korang yg vote......hahaha.........

prolog - diri

sayup rasa d hati bila brjauhan
but xgmbira bila brdekatan

rindu bila brjauhan
but bila berdekatan xpun terasa nk jumpa

sedih bila tgk dia bersedih
but time dia gmbira xtrasa pun nk tumpang gmbira

rindu nk tgk senyuman dia
but time dia senyum masam plak d balas

tringin nk brtanye khabar....
but bila nk d tanye serba plak salah.......

kdg2 kite sndiri pun xpaham pe yg kite nk dlm hidup...

kite just taw(kbanyakan org lor) mngejar pe yg xdpt d kejar

mncari pe yg xdpt d cari

mlihat pe yg xnmpk

rite????

same2 pikir........

perasaan ka hati? part 1

emmm....

kdg2 trpikir gak,perasaan yg mnpengaruhi hati utk suka smbdy or hati yg mnpengaruhi perasaan...entah laaa...naluri agak terbatas tuk ckp sal nie.....

but kan, kdg2 njoy time dpt brckp nga dia.......even msg pun....trsenyum sesorg ja....huhu
but nop slalu dpt ckp dpt msg.....time xdpt ckp or msg,dlm hati xda plak prasaan trtanye bout her.... so nk kate jatuh cinta tak..........haha......

aku xtaw awat aku tulis benda nie......maybe trasa nk tulis sesuka2

so back 2 point.......cerita tantang hati dan perasaan........

perasaan trasa mrasa telah jatuh cinta
but hati seakan menidakkan

trpikir sejenak...nk di ikut kan perasaan ka hati?

xpa lah lupakn sejenak.......

tut...tut...

tgk nset da msg...

baca senyum jak,coz msg dari c DIA yg d nantikn...

alahai.......dia msg citer da prob nga kekwn....
but its k.....sbb prob dia ar aku jd rapat

kdg2 nk jak brdoa suh dia sentiasa da prob,coz time dia da prob dia akn cari aku....
haha....cam kejam plak bunyi...kui2

but aku cam happy camtuh.....
xtaw ar nape.…

takbur itu keji

MANSUR bin Ammar Rahimahullah Taala berkata; terdapat kata-kata hikmah (antaranya ialah):


Sesiapa yang melihat-lihat keaiban diri,
dia tidak akan peduli keaiban orang lain.

Sesiapa yang tidak mengenakan pakaian takwa,
dia tidak akan ditutupi dengan suatu apa pun.

Sesiapa yang reda rezeki Allah,
dia tidak akan sedih dengan apa yang ada di tangan orang lain.

Sesiapa yang mencabut pedang kezaliman,
dia akan memotong tangannya.

Sesiapa yang menggali telaga untuk saudaranya,
dia akan terjatuh ke dalamnya.

Sesiapa yang mencabut hijab (penghadang) orang lain,
akan terbukalah auratnya (keaibannya).

Sesiapa yang memendamkan sesuatu perkara,
dia akan mendapat celaka.

Sesiapa yang membahayakan dirinya,
dia akan binasa.

Sesiapa yang tidak menggunakan akalnya,
dia akan dihina.

Sesiapa yang bersifat takbur dengan manusia,
dia akan dikeji.

Sesiapa yang menyelidiki dengan mendalam sesuatu pekerjaan (perkara),
dia akan berasa jemu.

Sesiapa yang tidak berpengalaman dalam setiap urusan,
dia akan dikhianati.

Sesiapa yang mengeta…

gaduh semua pecah

hola...

nie tajuk yg smbdy mintak aku explainkn....yg sadihnye......awal bln 1 lg...but br brkesempatan nk tunaikn jak....ampun yaaa....hoho

gaduh semua pecah??
yeah.....mostly girl ar....gaduh jak rahsia yg d simpan terus d pecahkn....
uit......time aku study dlu benda nie pun da jd kat mbr rapat aku... housmate dia da xpuas hati,terus burukkn mbr aku....yg rahsia dh xjd rahsia.....yg kecik d besar2kn....hampehhh

nape ek??
nape bila kite xpuas hati jak nga org len kite mesti nk pecahkn or aibkn dia??
besar sgt ka salah dia sampai kite nk aibkn org??
n berbaloika dgn aib kn org??
xpaham tul aku..............

cuba renungkan :
DALAM satu hadis Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
"Sesiapa yang menutup keaiban saudaranya sesama Muslim, kelak Alah akan tutup aibnya di akhirat."

ok....law d pk balik,sejahat mane yg dia dh wat kat kite,perlu ka kite bertindak kejam plus zalim dgn mng-aibkn dia???perlu ka kite buruk2 dia ckp blakang??

perlu ka hah???

n nie lg satu yg aku heran,da org brbangga dn…

Valentine’s Day

antara dalil-dalil yg mnharamkan hari valentine aka hari kekasih(kununye lor)

Sebagaimana yang termaktub di dalam al-Quran dan al-Sunnah serta disepakati oleh generasi awal umat Islam hari kebesaran bagi umat Islam yang mana disyariatkan bagi kita menyambutnya hanyalah Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha.

Ini sebagaimana yang firman Allah SWT:
Bagi tiap-tiap umat, Kami adakan satu syariat yang tertentu untuk mereka ikuti dan jalankan, maka janganlah ahli-ahli syariat yang lain membantahmu dalam urusan syariatmu;
dan serulah (wahai Muhammad) umat manusia kepada agama Tuhanmu,
kerana sesungguhnya engkau adalah berada di atas jalan yang lurus.
(al-Hajj: 67)

Anas bin Malik r.a berkata:

Nabi SAW pernah datang ke Madinah sedangkan penduduknya memiliki dua hari raya.
Pada kedua-duanya mereka bermain-main (bergembira) di masa jahiliah.
Lalu baginda bersabda: “Sesungguhnya Allah telah menggantikan kedua-duanya bagi kamu semua dengan dua hari yang lebih baik, iaitu hari raya Aidiladha dan Aidilfitri”.
(ri…

Valentine’s Day??

valentine?perlu ka d sambut ek??n pe keperluan nye bg psangan yg brkasih??entahlaaaa...

sejarah valentine day....

- Pendapat pertama mengaitkannya dengan pesta sambutan kaum Rom kuno sebelum kedatangan agama Kristian yang dinamakan Lupercalia. Lupercalia merupakan upacara penyucian diri yang berlangsung dari 13 hingga 18 Februari. Dua hari pertama mereka menyembah dewi cinta bagi kaum Rom kuno yang bernama Juno Februata. Pada hari ini para pemuda Rom memilih nama-nama gadis-gadis yang menjadi pilihan mereka lalu dimasukkan ke dalam sebuah kotak. Setiap pemuda tersebut kemudiannya akan mencabut nama tersebut dari dalam kotak itu secara rawak. Nama gadis yang tertera di dalam kertas tersebut akan menjadi pasangan yang akan menjadi objek hiburan seksnya selama setahun. Pada 15 Februari, mereka meminta perlindungan dewa Lupercalia dari gangguan serigala. Pada hari ini mereka akan menyembelih seekor anjing dan kambing. Kemudian mereka akan memilih dua pemuda Rom yang dianggap paling gagah un…

suara suara

manusia yg lemah hanye mementingkn diri sndiri

salah satunye ialah xmahu dgr suara org d sekitar,yg dia mahu dgr suara nafsu n pe yg dia nk saja......ape yg dia ckp n pe yg dia wat semua betul jak....walaupun smtimes org mnderita d sbbkn sikapnye....rintihan org langsung xnk dgr.....

nape ek? susah sgt ka nk trime pndangan org len? yg paling heran,cam mane bleh trpk yg pndangan dia jak yg betul??yg paling2 heran cam mane leh terus kate org len punye pndangan salah???huhu....

kite ambik contoh: Nabi Sulaiman a.s sanggup mendengar suara dan pendapat luar walaupun daripada seekor burung hud-hud mengenai negeri Saba'.

kite sebagai mnusia biasa npe susah sgt nk trime pndangan org len ek??

walhal kite taw,dlm khidupan seharian kite perlu dgr suara2 org sekeliling..n mngambil berat sal pndangan yg telah d lontarkn.....huhu...antara pndangan org yg kite perlu dgr:

suara hati,coz hati sntiasa brsuara...kita jak perlu peka n bijak menurut kate hati....

suara teman n sahabat, kerna mbr2 n sahabat o…

sepasang berpasangan

kewujudan lelaki dan wanita bertujuan untuk melengkapi antara satu sama lain, jika tidak ia tidak bermakna sama sekali untuk mempunyai dua jantina berbeza dalam alam milik Allah.


Allah berfirman yang bermaksud: “Akuilah kesucian Allah, Tuhan yang mencipta makhluk semuanya berpasangan sama ada daripada yang ditumbuhkan oleh bumi atau daripada diri mereka ataupun daripada apa yang mereka tidak dapat mengetahuinya.” (Surah Yaasin, ayat 36) Bukan wanita saja yang melengkapi lelaki, tetapi kedua-dua saling melengkapi antara satu sama lain. so tiada perbezaan penciptaan lelaki dan wanita dari segi hierarkinya melainkan fitrah penciptaan wanita yang menjadikan mereka: bukan pelindung tetapi yang dilindungi, bukan ketua tetapi pengikut, bukan suami tetapi isteri bukan ayah tetapi ibu yang melahirkan anak