Skip to main content

kronologi cinta - part 2

tersenyum tersipu...
terkenang peristiwa smlm.....ayu yg d puja semakin hampir tuk d jd kn teman

"emm..ayu2,sekali pandang cam manis...masuk 2 kali pandang....hampir layu plak mata nie..."

bila dh angau....hati membaca fikiran......yg d pandang semua dh jd len......
terkebil mata terkenang yg satu...................

dlm hati-
"col uncle ar sat....,nk p tmpat dia ar...ne taw yg d janji NEXT time tuh dapat....huhu"

nset d cari, melunaskn kehendak...

"helo...slm uncle....hmm kat ne nie??

"wslm...kat ne lg ass wey...kat kolej laaa....tgu kuliah say lg...awat??

"owh...xdak...saja tanye...hehehe....esok ass plan nk p kolej ar..bored...."

"uit..nk wat pa mai cni?hang nk jumpa uncle ka..nk ushar student uncle...pe name dak tuh...ayu?"

"hoho.....bab kate pepatah la uncle....sekali terjun ikan yg timbul....niat d hati hendak jumpa uncle...apekan daya jodoh d ctu......haha"

"haha...bnyak la ko punye pepatah ass....perosak bhasa tul....ko nk dtg mase mane?,sal uncle pagi da kls...."

"hmm..xsure lg ar uncle....tgk keadaan la....maybe tgh ari camtu kot...cun2 time student lunch...ne taw trserempak nga DIA plak ka...hohoh"

"haha...iya lah ass.....ko nie mcm2.....sat lg uncle da kuliah...so nk uncle smpaikn slm kat dak ayu tu ka???"

"hehe...xyah ar..segan plak..kui2...but law uncle nk ckp gak...ok jak....xnk ar mlawan ckp plak kan"

"hoho..bnyak lar ko...,nk teckel sndiri k"..................

"iyal ah...k ar uncle....kredit low ar....hehe...."

"orait2....save tuk c DIA ek?....ok..kim slm kat yg len.."

"orait..slm..."

huhu...tersenyum sesorg....trbayang c rupawan.........mata sedap d pandang.....senyum yg memikat.............tawa yg gemalai....................hmm..............



continue d len waktu

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…