Skip to main content

kedekut vs pemurah??

"pemurah bgus....kedekut xbgus..." itu kata org2 tua..................tul ka leh pakai ayat tuh??
hoho....

but bkn semua yg pemurah bgus....n bkn semua gak yg kedekut tuh xbgus....why???hoho...

murah dgn senyum no hal...but cam biasa aku suka citer sal brkenaan c gadis...hahaha....
to gadis smtimes kedekut tuh bgus tuk diri dia...n pemurah amat xbgus....coz terlampau pemurah leh mbawa org len ke lembah neraka.....huhuh

paham??

tak??

xpa...aku terangkn......

pemurah yg aku maksudkn ialah....tayang pe yg sepatutnye xpatut....like what??(pk sndiri la ek)

membongkok sikit, nampak alur . Angkat tangan sikit, ternampak perut dan kadangkala seluar dalam.....

yg sedap mata memandang..yg azab pun bakal menimpa mata memandang......

law d tegur...kate itu hak individu...kubur masing2 laa...skang zaman moden laaa....kena open minded laaa.....mcm2.......

so tul ka kena wat camtu br nmpk moden??or tul ka itu hak individu??

coz law d pk out of box(luar kotak pmikiran kite)kite perlu juga jg org len....hak comunitty yg trpaksa d paksa rela tuk tgk benda2 cam gitu....

rite?? da yg nk sangkal ka??kih3
law xcaye,try test kuar d taman,mall...mane2 jak...sure da yg bg show free ja....

makcik2 pakcik2 slalu ckp...itu luaran ja...dalaman bek org nye...dont judge book by cover

hohoo...iya makcik pakcik...baik sgt2,sampai bg org tgk free ja....nk brterima kasih ka, kat yg tayang free tuh???......dosa pahala,neraka syurga tuhan yg tentukan....but kita dh terang2 taw dosa kan....

law konteks nie...lg elok law gadis jd kedekut.......so at least peluang org yg xbrkaitan xmlihat apa yg xpatut d lihat....rite???

susah sgt ka nk jg maruah??brmaruah ka pakai cam gitu??

huhu....entalaaaaaaaaaaaaaaaaa....................

len org len sukanye........

maaf law trkasar....biasa yg kasar lg d ingat pd yg lembut.....


"Dan katakanlah (wahai Muhammad):
"Kebenaran itu telah datang dari Tuhan kamu, maka sesiapa yang mahu beriman, hendaklah dia beriman; dan sesiapa yang mahu kufur ingkar, biarlah dia mengingkarinya. Kerana kami telah menyediakan bagi orang-orang yang berlaku zalim itu api neraka, yang meliputi mereka laksana khemah."
(al-Quran, al-Kahfi (18): 28)

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…