Skip to main content

Carian Terhangat oleh Google

Data carian dalam talian oleh Google sepanjang tahun 2011


Terma Carian Yang Meningkat Naik Dengan Pantas
Facebook
Angry Birds
Maharaja Lawak
iPhone 5
Samsung Galaxy
iPad2
Jawatan kosong
Android
Tonton
Aishiteru

Carian Yang Meningkat Naik Dengan Pantas Berkaitan Orang
Bruno Mars
Hana Tajima
Cikgu Shida
Avril Lavigne
Anwar Ibrahim
Fatin Liyana
Justin Bieber
Rihanna
Ustaz Kazim
Hanis Zalikha

Carian Berita Paling Popular
ipad 2
Malaysian grand prix
Kennedy space center
Kentucky derby
Japan nuclear crisis
MTV movie awards
Michael Jackson funeral
Malaysian open
Thailand flood
Malaysia budget 2012

Carian Imej Paling Popular
Justin Bieber
Background designs
Fixie bike
Domo Kun
Monster energy
Supra shoes
Jules Verne
Smiley face
Kartun muslimah
Chelsea Olivia

Carian Persoalan Paling Popular
what is bersih
what is g6
what is ppvrip
what is ipad
what are words
what is jailbreak
what is android
what is lmao
what is hacking
what is information

Carian Rancangan TV Paling Popular
ANTM
x factor usa
american idol 2011
amazing race 18
tvb drama 2011
nagamma serial
supernatural
bones season 7
Al Jazeera
My Princess

Carian Destinasi Perlancongan Antarabangsa Paling Popular
Kowloon/Hong Kong
Su Mei Island, Thailand
Phuket Island
Bangkok
Maldives
Disneyland Hong Kong
Taipei
Paris Disneyland
New York
Caribbean

Carian Blog Paling Popular
Blog Serius
Beautifunara
Papagomo
Jejariruncing
Honeykoyuki
Oh Bulan
Kari ngeri
Malaymoviesfull
My Resipi
IniBelogSaya

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…