Skip to main content

prolog - berjauhan

b4 brjauhan
kite sntiasa brdekatan

bila berdekatan
kite sntiasa gmbira
sntiasa senyum,sntiasa ada benda nk d ucap or d ckp

bila nk berjauhan
surat cinta d bg sebagai tanda ingatan dan kasih syg
lambaian tgn dgn titisan air mata mnghiasi saat perpisahan

bila brjauhan
msg(sms) mnjadi penawar rindu
pangilan dia mngubat kesedihan
berbual bicara melalui telefon mngubat kegembiraan

bila lame2 brjauhan
ati mula brfikir bkn2
knape c dia dh xjd cam dulu
dh jarang brmsg
dh jrg col.
bila d tanye,mnjadi pergaduhan
bila d pujuk,besar plak kepala..
bila d minta maaf, d reject tanpa bual bicara..

kelama-lamaan
hati dh malas nk pk..
dari merana gundah gelana memikirkn org yg xpernah pk

mmbisu menenangkn diri
org d sekeliling wujud but xsedar kehadiran nye
semua benda d wat xkena...
benci dgn perasaan
tapi hati mngharap dia kmbali
kerana sayang dan kasih nye pada hubungan

masa berlalu...hari berganti...
kesedihan brtukar gembira
kerna hati dh x gundah

hati seakan boleh menerima ketidakhadiran dia dlm diri....
walaupun pada masa yg same mngharap kehadiran diri nya.....

"kdg2 tuhan mnjarakkan hubungan kite
kemudian dia datangkan pula dugaan,
kite menangis,dan terus menangis mncari mane org tersayang
rupanye dlm berjauhan kite dapat satu nikmat
nikmat kerinduan yg brpanjangan"
dedicated utk org yg PJJ(prhubungan/percintaan jarak jauh)khusunye,dan amnye untuk org yg pernah PJJ

Comments

A.R.Y. said…
kenape tajuk awak selalu ade kne mengene ngan saye?
haha..
pjj...
saye pna..
tiga tahun berjauhan..
and yeah... ia berjalan persis seperti cerita kamu....
tp mungking juga tergantung sikap msing2..
saya rajin je ctc dia..
dia yg mls ctc syer..
so dia xkn rase ape yg saye rase, which is mcm ape yg awak bygkn...

tp saya x rase menyesal..
itulah asam garam hidup..
pengalaman yg xkn ada gantinya...
dan yg mengajar kita erti kesabaran...
ariry said…
uish...iya ka ??haha....instinct jak....hohoho.....citer pe yg d citer yg d sampaikn hnya yg rase taw perjalan critenye.....rite??cam u.....law da pape yg nk d kongsi...kongsi rasa sentiasa trbuka....

yeah...xperlu nk sesal mnyesal....
asam dan garam rencah hidup....
huhuhu.....
tangis yg d tangisi sesal dan mnyesal mrencahkn adunan pngalaman dan kesabaran....
rite Dr.??
A.R.Y. said…
yeah..
btw, saya da stat rase segan awak asik panggil sy dokter..
huhu...
tp xle nanes bnyk2
nnti jd giler..
haha..
ngah posting kt wad org gile ni..
ariry said…
haha....uit segan??huhu...orait...law camtu just panggil ainul ja lah ek??.....

haha...uit...wad org gyle??sempoi....

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…