Skip to main content

Apa yg Wanita Ingin Dengar Dari lelaki






Anda telah berbual-bual dan berjaya dapatkan nombor dia,
Selepas dapatkn no dia, apa yg hendak di bualkn? sementara anda masih bersama dia?




5 perkara yang si Dia ingin dengar ialah :


1. "Anda kelihatan Hebat."
Mengakui (dan menghargai) bahawa dia datang dan berhias untuk berjumpa anda. Tidak perlu terlalu spesifik dengan pujian, cukup sekadar  dia tahu anda sedar bahawa dia kelihatan sempurna.



2. "Bagaimana hari kamu?"
Ini mungkin kelihatan biasa, tetapi ia menunjukkan anda mengambil berat dan berminat dalam hidupnya. Pastikan anda beri perhatian dengan jawapannya,kerna Ia mungkin akan memberi anda ruang bertanya soalan pada jawapanya.


3. "Saya mempunyai masa yang hebat dengan kamu".
"Ini mungkin perkara yang terbaik anda boleh katakan time nak balik or hantar dia. Anda juga akan mendapat maklum balas mengenai  apa yang dia  rasa ketika bersama kamu.



4."Apa yang anda fikir tentang nie? ok ka?"
ini yang biasa terjadi, anda memberitahu apa yang anda fikir, tetapi anda tidak bertanya pendapat si dia. 




5. "Saya suka berjumpa n "hang-out dengan kamu ."
Ini adalah cara yang baik untuk menamatkan suatu "date" kerana ia akan membuat si dia berasa dihargai sepanjang masa bersama




Nina Malkin


*psst...betul ka?hehe..len pompuan len caranya..lain lelaki..len la perangainya...tak gitu?




Comments

widiea azira said…
betul la tu kot...hahaha
nowy2ku said…
hahah..kalau dh si gadis sndiri kata btul..maka btul la ya..haha

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…