Skip to main content

Pemenang MCA 1,2

Nombor pendaftaran unik MCA 1 dan MCA 2 kini sah menjadi milik sebuah syarikat dari Johor Bahru, Asset Nusa Sdn Bhd dengan bidaan tertinggi masing-masing pada harga RM300,100 dan RM101,000 selepas tarikh tutup permohonan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Melaka, Bukit Katil, pada 14 Disember lalu. 

Bidaan tertinggi mengatasi rekod sebelumnya bagi nombor pendaftaran TAY 1 yang sebelum ini ditender pada harga RM 242,000 dan TAN 1 ditender pada harga RM200,900.
Senarai pembida yang berjaya kini dipamerkan di cawangan JPJ Melaka manakala senarai keseluruhan turut dimuatkan dalam laman Web JPJ menerusi http://portal.jpj.gov.my.
Pengerusi MCA Melaka, Datuk Gan Tian Loo turut berjaya membida nombor MCA 5 dengan harga RM28,600, selain Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Datuk Koh Nai Kwong yang membida nombor MCA 7 dengan harga RM 64,776.80. 

Tidak ketinggalan mendapatkan nombor unik itu ialah Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang berjaya memiliki nombor MCA 1010 dengan harga bidaan RM550. 

Selain itu, seorang individu yang ada kaitan rapat dengan parti MCA di Kuala Lumpur juga berjaya memiliki nombor pendaftaran MCA 1949 iaitu sempena tahun penubuhan parti berkenaan dengan bidaan berjumlah RM2,200. 

Oh Swee Yen pula berjaya mencatatkan nilai ketiga bidaan tertinggi bagi nombor pendaftaran MCA 8 pada harga RM88,168. 
Bidaan bagi siri pendaftaran MCA 1 hingga MCA 10 mencatat kutipan bernilai RM731,340,80. 

Sementara itu, jurucakap JPJ Melaka berkata, pembida yang berjaya bakal dimaklumkan menerusi surat jawapan yang akan dipos dalam masa dua minggu bermula hari ini. 

“Kita akan menghantar surat jawapan kepada semua pembida yang berjaya dalam masa dua minggu dan selepas itu surat jawapan bagi mereka yang tidak berjaya turut dihantar secara berperingkat. 

“Semua pembida yang berjaya mesti menjelaskan baki bayaran sebanyak 50 peratus dari harga bidaan dalam masa sebulan dari tarikh mereka menerima surat jawapan dari pihak JPJ. Bagi yang tidak berjaya, wang mereka akan dipulangkan secara berperingkat,” katanya. 

Katanya, sejak tender dibuka dibuka kepada umum bermula 24 November hingga tarik tutup pada 14 Disember, JPJ seluruh negara menerima sebanyak 965 permohonan tender bagi nombor pendaftaran kenderaan MCA 1 hingga 9999 dan dijangka mengutip sebanyak RM 1.5 juta daripada hasil bidaan iaitu jumlah purata tertinggi berbanding siri sebelum ini iaitu RM500,000. 


sumber: berita harian

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

teman?? or teman istimewa????

(copy from my Friendster blog)



slm….ait2….

so tajuk cam agak2 nyaman gk…cam mane aku leh dpt tajuk nie..?sal atas permintaan seorg gadis,yg leh d kategori kan agak mnawan dan yg most important…suara dia cedap…sesedap mata memandang…hehe…


teman??? apa maksud teman ek?…len org,len difinisi…avaragenye anggap teman tuh sebagai sahabat or kwn…besfren mat pada salleh kate…..but iya ka itu maksudnye??? tepuk tgn dgn senyuman,pk sndiri sambil tersenyum…

teman teristimewa??? pe plak korng ketegorikn ek???….adakah yg mempunyai kuasa??wang??or yg bleh mngikut khendak korg br korg bleh katakn teman or kwn yg istimewa???….

balik pd teman td….teman or kwn sama aja rite?…kwn lah senang ckit….kwn senang kita nk cari….senang sgt2…’jumpa slm,kite kwn k’ itu ja ayat salam perKWNnan….simple….but yg susahnye…kwn baik…kwn yg memahami…kwn yg seteru nga kite….kwn yg time kite gembira or sedih dia sntiasa ada…

kwn???senang d sebut,senang d luahkn…but berat tugas sbagai kwn…cuba renungkan..”mampukh kite untuk sentia…