Skip to main content

RM 1 Juta untuk 1000 idea!

Anda ada idea? idea baru??idea yang inovatif? sahut lah cabaran Pemudah dan sama-sama lakukan perubahan,
mana tau anda berpeluang untuk memenangi RM1,000 bagi setiap cadangan yang diterima


Info:


Terdapat pelbagai peraturan/perundangan/lesen yang telah lapuk dan tidak lagi relevan untuk pengurusan pentadbiran yang berkesan.
Kebanyakan peraturan/perundangan/lesen ini diwujudkan sejak dahulu lagi ketika keadaan ekonominya berbeza.
Kakitangan Kerajaan terutama mereka yang berada di barisan hadapan kini diseru untuk mengenalpasti isu-isu berkenaan peraturan/perundangan/lesen yang telah lapuk serta mencadangkan idea-idea untuk penambahbaikan.
Adakah anda tahu tentang kewujudan peraturan/perundangan/lesen yang tidak lagi relevan pada masa sekarang?
Adakah masih wujud lagi peraturan/perundangan/lesen yang tidak diperlukan?
Bolehkah anda mencadangkan proses-proses yang lebih kreatif dan inovatif untuk menambahbaik Sektor Awam?


Terma dan syarat-syarat:
  • Cabaran ini terbuka kepada kakitangan Kerajaan dan tiada had jumlah penyertaan.
  • Kenalpasti peraturan/perundangan/lesen yang boleh diubah/dimansuhkan dan berikan cadangan anda untuk penambahbaikan.
  • Cadangkan proses-proses yang kreatif dan inovatif untuk menambahbaik Perkhidmatan Awam.
  • Hantarkan cadangan-cadangan anda melalui laman web www.pemudah.gov.my.
  • Dalam keadaan dimana kami menerima dua (2) atau lebih penyertaan dengan cadangan yang sama, hanya cadangan yang pertama diterima akan layak untuk dipertimbangkan.
  • Semua cadangan hendaklah diterima pihak kami selewat-lewatnya jam 12 tengah hari pada 31 Disember 2010 (Jumaat).
  • Anda boleh menghantar sebanyak mana cadangan yang dikehendaki.
  • Keputusan akan diumumkan pada bulan Febuari 2011.
  • Keputusan Jawatankuasa Pemilihan adalah muktamad.

untuk info yg lebih lanjut.. : Cabaran Pemudah RM 1 juta untuk 1000 idea 



Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata Bokbong – spesis musang Ttuyup – pepatung Pok Kor – spesis mengkarung Ike Kkhonge – ikan cencaru Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik Saksoba = Absorber Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.) Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal) Mokte = rambutan Kuk/kok = sekeh Njja/nenjja  = tendang Tak cakno = x hirau Nyaknyo/nayo = kesian Bbaloh = kelahi Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu)) Debe = berani gilerr Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work) Tohok = buang / throw out Rhukah = panjat Ghohok = susah, payah Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk) Cuwoh = curah Getek/etek = juga Tepoh = langgar Tubik = keluar Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!! Idak kow = cuma Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with. Dekpong gak eh = Kalau ya pun Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu) Kelaghing = kesat/not smooth ...

Tips Lulus Temuduga

Anda dipanggil untuk menghadiri temuduga kerajaan. Jika Ya pasti anda sedang mencari rahsia ataupun tips bagaimana untuk lulus temuduga tersebut. Dapatkan tips untuk Lulus temuduga  Sila klik link ini ---  Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ====================== GAGAL TEMUDUGA KERJA? ====================== ---> Temuduga banyak kali tapi masih GAGAL?? ---> Apa yang perlu ada untuk persiapan temuduga kerja? ---> 87% Calon yang menghadiri temuduga GAGAL. Mengapa?? ---> Perlu bawa sijil-sijil ASLI untuk menghadiri temuduga ke?? ---> Pakaian paling IDEAL untuk temuduga macam mana?? ---> Tak tahu nak buat ape lepas temuduga?? ---> Nak tahu bagaimana saya boleh bantu anda tingkatkan 30% kejayaan temuduga anda?? Sila klik link ini ---  Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

apa ada pada takda apa2

slm haha...pelik ja tajuk law sekali imbas.....xpa,itu yg yg aku suka..... huhu....... pa ek apa ada pada takde pape?....xphm lg... ok..aku xplain ar...huhu...cam da org yg kate "aku xda pape,iya tul..aku ikhlas bg benda nie pd ko" so law d tafsirkn secara betul mean n slalunya xda pape nie brmaksud ada apa2......ala cam umpama simen d sebalik tile..hahaha why aku say camgitu....coz org yg xda pape nie xperlu la nk kate dia xda pape.....bg n berlalu pergi...but sebaliknya law org yg ada pape nie...org yg ada pape nie dia bg smthing n say"ambilah,aku xda pape niat.. aku ikhlas" so biasanya org camnie memang ada apa2 tuh.....iya ka?same2 kt pk k aku bg contoh lg ar k....c2tuac 1: da seorg lelaki suka kat korg but family korg xbrape suka dia......so dia bg kain kat keluarga korg(baiknya) n time dia bg tuh dia ckp "sy ikhlas n xda pape pun hbungan nga ank makcik" so law korg sebagai family or mak pompuan tuh korg rasa iya ka xda pape..walhal aku xda pun kena...