Skip to main content

Dilarang Masuk Movie





Filem Dilarang Masuk dibintangi Shiqin Kamal, Azma Aizal Yusoof, Muniff Isa, Isma Hanum, Esma Daniel dan lain-lain mengisahkan empat sekawan iaitu Fatia, Badrul, Juli dan Ronnie sudah kehilangan arah dan buntu apabila tersesat di hutan. Perjalanan yang tidak sudah-sudah itu menemukan mereka dengan sebuah banglo usang.



Mereka terpaksa bermalam di rumah itu dan melalui pengalaman penuh misteri. Mereka terjumpa wang jutaan ringgit di dalam beg yang menimbulkan tanda tanya apatah lagi bila mereka jumpa mayat reput dan pistul berpeluru.
Fatia mengalami pengalaman aneh dan didekati kelibat kanak-kanak perempuan yang menyebabkan dia trauma dan seolah-olah dapat menyelami perasaan kanak-kanak itu. Fatia dapat merasakan ketakutan yang menyelubungi kanak-kanak tersebut dan berasa seolah-olah mereka ada kaitan.

Macam-macam perkara aneh yang berlaku sebelum mereka dapat merungkai perkara sebenar yang pernah berlaku di dalam rumah itu. Apakah hubungan Fatia dengan jelmaan kanak-kanak itu? Apa sebenarnya yang menimpa mayat reput itu? Apa pula hubungan wang jutaan ringgit itu dengan mayat?

Adakah mayat tersebut mangsa penculikan yang kemudiannya dibunuh? Apa pula motif pembunuhan itu? Adakah pembunuhan itu dilakukan oleh manusia atau ada makhluk halus yang mengganggu? Segalanya akan terjawab apabila filem itu ditayangkan nanti. Filem itu akan dipasarkan oleh MIG.


dan yang paling menarik pasal movie nie...semua shoot di rakam menggunakan camera DSLR Canon EOS 5d Mark 2..
so pada peminat DSLR anda patut menonton video nie...=)


trailer

http://www.youtube.com/watch?v=_y_pSiatCtE

so saksikan di pawagan pada 7-4-2011

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…