Skip to main content

No 10 Safee Sali



PENYERANG kebangsaan, Mohd. Safee Mohd. Sali terus menampilkan aksi cemerlang apabila meledak satu gol ketika membantu Pelita Jaya mengikat Persela 1-1 pada aksi Liga Super Indonesia (ISL) kelmarin.

Pada aksi di Stadium Lamongan, Surajaya, Jawa Timur itu, Pelita Jaya terpaksa beraksi 10 pemain setelah Juan Ramirez dilayangkan kad merah kerana menyiku pemain lawan seawal minit ke-27.
Namun ia tidak menghalang Safee untuk merembat masuk gol pendahuluan Pelita Jaya pada minit ke-50 sebelum tuan rumah menyamakan kedudukan menerusi sepakan percuma Gustavo Fabian Lopez pada minit ke-71.
Perlawanan kelmarin merupakan aksi keenam Safee bersama Pelita Jaya sejak 5 Mac lalu dan apa yang menariknya, penyerang berusia 27 tahun itu sudah pun mengumpul sebanyak lima gol peribadi.
Biarpun hanya beraksi sebaik tirai saingan pusingan kedua ISL bermula, Safee semakin hampir menjengah masuk dalam senarai 10 penjaring terbanyak ISL yang kini dikuasai Boaz Salossa dari Persipura dengan 20 gol.
Ia diikuti Edward Wilson (Semen Padang) dengan 14 gol, Kenji Adachihara (Bontang) 11 gol, Marcio da Silva (Deltras) 10 gol, Bambang Pamungkas (Persija) 9 gol, Cristiano Figueiredo (Deltras), Foday Boakay Eddy (Persiwa) dan Julio Venegas (Persisam) dengan 8 gol manakala Herman Dzumafo Epandi (PSPS) dan Keith Gumbs (Sriwijaya) 7 gol.
Selepas menduduki tangga tercorot daripada 15 pasukan pada permulaan pusingan kedua ISL, Pelita Jaya kini sudah naik ke tangga ke-13 dengan 20 mata, tambahan 10 mata sejak kehadiran Safee.

Aksi Safee bersama Pelita Jaya seterusnya selepas ini ialah bertemu pasukan di tangga ke-11, Deltras di gelanggang lawan malam esok.

* somoga trus sukses.....................oh yeah..

Comments

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

teman?? or teman istimewa????

(copy from my Friendster blog)



slm….ait2….

so tajuk cam agak2 nyaman gk…cam mane aku leh dpt tajuk nie..?sal atas permintaan seorg gadis,yg leh d kategori kan agak mnawan dan yg most important…suara dia cedap…sesedap mata memandang…hehe…


teman??? apa maksud teman ek?…len org,len difinisi…avaragenye anggap teman tuh sebagai sahabat or kwn…besfren mat pada salleh kate…..but iya ka itu maksudnye??? tepuk tgn dgn senyuman,pk sndiri sambil tersenyum…

teman teristimewa??? pe plak korng ketegorikn ek???….adakah yg mempunyai kuasa??wang??or yg bleh mngikut khendak korg br korg bleh katakn teman or kwn yg istimewa???….

balik pd teman td….teman or kwn sama aja rite?…kwn lah senang ckit….kwn senang kita nk cari….senang sgt2…’jumpa slm,kite kwn k’ itu ja ayat salam perKWNnan….simple….but yg susahnye…kwn baik…kwn yg memahami…kwn yg seteru nga kite….kwn yg time kite gembira or sedih dia sntiasa ada…

kwn???senang d sebut,senang d luahkn…but berat tugas sbagai kwn…cuba renungkan..”mampukh kite untuk sentia…