Skip to main content

prolog - perasaan perasan

dalam diam
hati tiba2 ja suka kat seseorg
perasaan mmbuak2 untuk melontar pertanyaan

but terbatas,maybe hati mngatakan
hmm..dia dh berpunya kot..

perasaan mengulit..
try la tanye,xkn nk mmbiarkn hati tertanye2

hati memendam ja perasaan..
maybe cuba berkawan ja...

but hati teringin lebih pada tuh..
hati meronta untuk dekati dia..

perasaan sekali lg membataskn
perasaan memujuk hati
cukuplah sekadar berkawan ja..

kdg2 hati tertanye,bukahkh berkawan lebih akrab
perasaan mngiayakan....

iya....perasaan dan hati ....berkawan lebih akrab..citer rasa berbeza but cerita d kongsi bersama..

law ikutkn hati len trjdnya....but perasaan sentiasa menimbulkn persoalan...
so jgn la trlampau menuruti hati.....

Comments

s.a.y.a said…
huhuh...encik ari~...
hahha...

post nih mmg best laa~
s.a.y.a said…
huhuh...encik ari~...
hahha...

post nih mmg best laa~
ariry said…
haha...best ja ka??hehe.ingat ka dibuai feel......nape best ek??mayvi da kena mngena nga aunty ek...hihihi
s.a.y.a said…
e'eh...xde la..huhu
ntah la...rasa mcm betoi jek...
tp kan..org tua2 kata
ikut la kata hati..sbb tu la kita sepatut nya kita wat..

hoho..
huhu~
ariry said…
hahaha....it tu kate org tua2 lor.....muda lg kan??? so...hahaha
s.a.y.a said…
ooowhh~...oke2..
saya org muda lg..
encik~
Anonymous said…
woi ariri adha@ari mau...hahaha...
ape yg ko merepek ni...
ariri mampu merawat luka kepada sesiapa yg nk nasihatnya...
sila anta surat anda ke 315 lorong 8, tmn mutiara, bau sarawak..
Anonymous said…
macam mana ya? dia dah brpunya. kita mendiamkan diri!

Popular posts from this blog

Belajar Bahasa Kelantan / kecek klate

Perbendaharaan Kata

Bokbong – spesis musang
Ttuyup – pepatung
Pok Kor – spesis mengkarung
Ike Kkhonge – ikan cencaru
Gelenyar,Gletah -mengenyam, getik
Saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak – plastik bag (yang nipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab “tuffah” = epal)
Mokte = rambutan
Kuk/kok = sekeh
Njja/nenjja = tendang
Tak cakno = x hirau
Nyaknyo/nayo = kesian
Bbaloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
Debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buang / throw out
Rhukah = panjat
Ghohok = susah, payah
Hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
Cuwoh = curah
Getek/etek = juga
Tepoh = langgar
Tubik = keluar
Siak duk gghobar = Jangan risau.. Don’t worry, be happy!!!
Idak kow = cuma
Wak ggoghiI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with.
Dekpong gak eh = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth
Belengas = melekit
Klikpah klikpah = terpinga pinga
Nyelo = tingkap
Grobok = almari
Pitih = duit
Kupit = ke…

Isteri = Is Three?

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu c…

Kemalangan bernilai Jutaan Ringgit

RM12.07 juta kerugian RM804,794 Harga sebuah ferrari RM1,20juta Harga Lamborghini
TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.
Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan. Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut. Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut. Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka. Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu. Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta). Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta).  sumber : be…